Tuesday, April 15, 2014

On 8:50 AM by Unknown in    No comments

Semasa proses tumbesaran dan ketika hamil, seseorang perlu meresap kalsium dengan aktif. Adakah ini bermakna kita tidak lagi perlukan kalsium apabila tulang kita telah matang? Sudah tentu tidak!
Metabolisme kalsium berlaku setiap hari untuk memastikan struktur tulang dalam badan kita adalah terpelihara. Kekurangan kalsium yang kronik boleh mengakibatkan osteoporosis, satu keadaan yang mana tulang menjadi poros dan lemah.
Risiko osteoporosis dalam wanita adalah 3 hingga 4 kali lebih tinggi berbanding lelaki. Ini mungkin adalah kerana struktur tulang wanita yang secara amnya lebih kecil diikuti dengan kehamilan, kelahiran anak dan penyusuan bayi, dimana kesemuanya boleh mengakibatkan kehilangan kalsium yang banyak.
Bagi wanita enam tahun selepas menopaus, hormon seks – estrogen (yang menghalang kehilangan kalsium) akan turun secara mendadak dan mengakibatkan kehilangan kalsium yang lebih banyak. Oleh itu, ia adalah penting bagi wanita untuk “menyimpan” lebih banyak kalsium ketika mereka masih remaja lagi.
Ia perlu diingati bahawa program melangsingkan badan yang pantas dan drastik memerlukan seseorang mengurangkan pemakanan dengan dramatik, mengambil satu jenis makanan sahaja atau cuma memakan makanan serat boleh mengakibatkan kehilangan kalsium. Mereka yang berumur 60 tahun ke atas perlu mengambil sekurang-kurangnya 600mg kalsium setiap hari!
Pada masa kini, kebanyakan kanak-kanak mengalami keretakan tulang dan ramai orang tua menghidapi osteoporosis dan osteoartiritis. Semua ini adalah tanda-tanda ketidakseimbangan kalsium. Kekurangan kalsium yang kronik juga boleh mengakibatkan kebimbangan, kemurungan, histeria dan sebagainya.


Osteoporosis disebabkan oleh jisim tulang yang rendah lalu mengakibatkan tulang mudah rapuh. Fenomena atau gejala yang biasa ditunjukkan termasuk keretakan tulang, kesakitan pada pinggul dan tulang belakang serta ketinggian tubuh menyusut.
Osteoporosis merupakan penyakit usia tua yang biasanya berlaku apabila umur menjangkau lebih kurang 50 tahun dan ke atas. Faktor utama yang mengakibatkan osteoporosis adalah disebabkan kadar penyerapan kalsium yang berkurangan untuk jangkamasa panjang, manakala lain-lain sebab termasuklah usus tidak dapat menyerap kadar kalsium yang mencukupi, pengambilan kalsium dan fosforus yang tidak seimbang, kurang senaman atau kekurangan hormon dan lain-lain lagi.
Dalam pemakanan normal kita, sekiranya kita mempunyai protein, kalsium, magnesium, fosforus, vitamin C dan D dan sebagainya dengan mencukupi, kita boleh menghalang dan merawat osteoporosis.
 Bagaimana ostematrix dapat membantu anda merawat osteoporosis?

ostematrix

Ostematrix dilengkapi dengan unsur kalsium, magnesium dan vitamin D. Pengambilan kalsium sahaja tidak mencukupi. Tahukah anda bahawa Amerika Syarikat merupakan kadar tertinggi dalam penggunaan tenusu dan pengambilan kalsium, namun mereka merupakan kadar tertinggi dalam osteoporosis.**

Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.

·        1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
·        400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
·        400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
·        Ostematrix ni merupakan tablet bersalut yang diformulasikan supaya mudah ditelan. Untuk kesan terbaik, anda disarankan untuk ambil 4 biji sehari beserta makanan.
·        Pengambilan hanya 2 tablet Ostematrix sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

***Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.

Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.

Jom dapatkan OsteMatrix anda hari ini!

ostematrix


 hubungi saya di :
Rabiatul Adawiyah
Shaklee Independant Distributor 
1120905
164388855192-MAYBANK
013-9214771
krimcendawan@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment