Saturday, April 12, 2014

On 4:44 AM by Unknown in    No comments
Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya menghabiskan pembacaan Ebook“Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”.



(Jika anda masih belum membaca, sila download EBOOK PERCUMA kisah pengalaman MASTER saya menjalankan bisnes online sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai Engineer dihttp://www.ebookniaga.com/sorryboss/maria. 


Anda juga boleh menonton video master kami dalam Kisah Kejayaan peserta Kursus Advance Marketing Power Dr Azizan Osman di sini:



Mudah-mudahan ia mampu untuk memberi motivasi kepada kita semua agar lebih berjaya dalam kehidupan kita di dunia dan akhirat.


Melalui ini, saya akan berkongsi dengan anda sedikit sebanyak mengenai produk dan bisnes Shaklee yang sedang saya jalankan ini.


Peluang Bisnes Bersama Shaklee


Ingin saya kongsikan dengan anda, sekiranya anda berhasrat untuk buat bisnes Shaklee, anda perlu memperbetulkan niat anda. Seperti yang dinyatakan di dalam ebook yang telah anda baca,


“Kita berniaga bukan untuk menjadi kaya. Tetapi kita berniaga kerana kita mahu membantu orang lain. Kita nak tambah nilai hidup orang lain dan kita nak menyelesaikan masalah orang lain. Jika kita mampu lakukan ini, Insya Allah kita terpaksa menjadi kaya.”


Jika anda dapat betulkan niat ini. Insya Allah, anda akan lebih mudah berjaya. Ini kerana, anda hanya mahu berkongsi yang terbaik dengan pelanggan anda. Bukan mahu ‘mendesak’mereka membeli daripada anda.


Untuk makluman anda, dalam group ini kita tidak ‘menjual’ produk- produk Shaklee. Sebaliknya, kita lebih kepada berkongsi kebaikan-kebaikan yang terdapat dalam produk Shaklee selepas kita sendiri yakin keberkesanannya.


Sebab itulah, agak penting untuk kita merasai sendiri kehebatan produk Shaklee sebelum kita berkongsi dengan orang lain. Bak kata Dr Azizan Osman, macam mana kita nak jual produk yang kita sendiri tidak menggunakannya.


Selepas kita menggunakannya, kita berasa yakin. Barulah mudah untuk kita berkongsi dari hati ke hati dengan pelanggan kita. Dengan cara ini, ia akan memberi impak yang lebih kepada bakal pelanggan nanti.


Kelebihan Menyertai Shaklee Bersama Group Ini


Satu perkara yang ingin saya kongsikan, sekiranya anda menyertai Shaklee dengan Group ini,  anda tidak digalakkan untuk pergi dari satu rumah ke rumah yang lain sambil membawa produk Shaklee di dalam beg.


Ini cara pemasaran 10 tahun lepas. Lagi pun, orang tak suka kita buat macam ni. So, anda tak perlu pun buat macam ni. Ia bukanlah amalan dalam group kami.


Selepas menyertai group ini, anda akan dimasukkan ke dalam sebuah secret group di Facebook untuk membantu anda menjalankan perniagaan Shaklee secara online dan offline.


Di situ terdapat pelbagai input atau bahan mengenai produk Shaklee, testimony pengguna dan juga strategi pemasaran yang boleh anda gunakan untuk berjaya dalam perniagaan ini.


Cumanya, anda perlu meluangkan sedikit masa untuk go through semua fail yang terdapat di situ.


Selain itu, anda akan diajar cara untuk menjalankan bisnes menggunakan teknik ‘jemput-jemput’ atau ‘panggil-panggil’.


Insya Allah, anda akan diajar cara pemasaran terkini, iaitu pelanggan yang akan mencari anda  bukan anda yang mencari pelanggan.


Walau pun bisnes Shaklee ini adalah system MLM, anda tidak perlu bersusah payah untuk mencari orang. Anda akan diajar untuk menggunakan teknik ‘panggil-panggil’di mana orang lain yang mencari anda untuk join bisnes Shaklee bersama anda.


Selain itu, anda juga akan diberikan sebuah Ebook “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”yang akan tertera dengan nama anda sebagai contact person di dalam buku itu. Ebook ini diberikan percuma kepada anda. Anda hanya perlu membayar RM10 sahaja untuk kos pengurusan menguruskan pengedaran Ebook ini.


Insya Allah, sekiranya anda serius menjalankan perniagaan, anda akan memperoleh bonus bergantung kepada jumlah sales yang berjaya anda buat setiap bulan.


Terus terang saya katakan, anda tidak boleh berharap yang bonus anda akan terus mencecah 4 angka pada bulan pertama.


Kebanyakan orang memperoleh bonus 2-3 angka pada bulan pertama. Selepas mereka mengetahui cara yang betul, Insya Allah pada bulan kedua atau ketiga mereka akan mula memperoleh pendapatan 4 angka.


Tapi, suka saya ingatkan. Ini semua bergantung kepada usaha anda. Kami di dalam group ini hanya mampu untuk membimbing anda untuk berjaya dengan lebih mudah. Sudah ada orang yang memperoleh 4 angka pada bulan pertama mereka bersama Shaklee. Namun, ada juga yang masih memperoleh bonus 2 angka selepas 3-4 bulan. Berjaya atau tidak, anda yang tentukan.


Tidak dilupakan, selepas menyertai group ini. Anda akan diberikan satu Masterchecklist. Ia mengandungi amalan amalan yang perlu anda lakukan untuk membuka semua pintu rezeki buat anda. Misalnya, amalan Solat Sunat Dhuha, Solat Hajat, Solat Tahjud, Zikir, Istighfar, Bersedekah, Berselawat dan lain lain lagi.


Insya Allah, sekiranya anda dapat beramal dengan semua amalan ini. Pintu rezeki anda akan dibuka seluas-luasnya oleh Allah.


Apa yang kita mahukan, kita mahu anda semua menjadi kaya, berjaya dan bertakwa. Berjaya di dunia dan di akhirat.


Bagaimana Cara Saya Mahu Menjadi Ahli?


Untuk makluman anda, ada dua cara untuk anda menjadi ahli Shaklee.


1)    Anda boleh memilih untuk membayar yuran pendaftaran berharga RM65 + (RM10 Kos Pos Untuk Semenanjung ATAU RM20 Kos Pos Untuk Sabah/Sarawak). Anda akan diberikan Bisnes Kit Shaklee yang mengandungi buku katalog produk dan juga business manual. ANDA TIDAK DIBERIKAN SEBARANG PRODUK.


2)    Anda boleh membuat pembelian produk Shaklee dalam 1 resit sebanyak 200 point UV (Unit Value) iaitu bersamaan RM650. Anda akan diberikan KEAHLIAN SHAKLEE SECARA PERCUMAbernilai RM65. Pada hujung bulan itu juga, anda akan memperoleh CASH BONUS sebanyak RM30. Ini bermaksud, anda dapat penjimatan hampir RM100. ( Yuran Keahlian + Bonus).


Pihak saya tidak memaksa anda untuk membeli produk Shaklee sebanyak RM650 untuk anda menyertai secara PERCUMA. Ia terpulang kepada anda.


Cuma, apa yang ingin kami syorkan anda bolehlah mencuba satu atau dua produk Shaklee terlebih dahulu. Jika berkemampuan, anda bolehlah membeli sebarang produk Shaklee berjumlah RM650 bagi mendapatkan KEAHLIAN PERCUMA.


Dalam Shaklee, terdapat pelbagai produk yang dapat membantu anda dan keluarga untuk lebih sihat, cergas dan ceria.


Anda boleh mendapatkan salah satu daripada set set berikut untuk mendapatkan keahlian percuma:


1)    Set  Kehamilan

2)    Set Bersalin & Berpantang

3)    Set Penyusuan

4)    Set Kecantikan

5)    Set Warga Emas

6)    Set Kecergasan Kanak Kanak

7)    Set Sendi (Sakit Lutut)

8)    Set Kesuburan


Anda juga boleh mendapatkan khidmat nasihat daripada saya untuk menentukan jenis produk yang anda boleh beli mengikut kesesuaian yang anda perlukan.


Jika anda serius untuk membuat bisnes, saya boleh cadangkan kepada anda set-set yang laris terjual di pasaran. Yang jika anda beli pun, tidak sukar untuk anda menjualnya.


Sekali lagi ingin saya tegaskan. Saya hanya memberi cadangan. Anda berhak membuat keputusan.


Saya tidak mahu anda merasa seperti saya memaksa anda untuk membelinya. Pilihan 100% terletak di tangan anda.


Memulakan Bisnes Shaklee tanpa modal?


Ada juga ahli-ahli sebelum ini yang mengambil langkah bijak untuk mendapatkan keahlian percuma ini. Mereka kurang modal, tetapi masih mahu berniaga.


Apa yang mereka lakukan sebelum menjadi ahli, mereka mendapatkan tempahan daripada rakan-rakan dan keluarga. Selepas cukup tempahan berjumlah RM650 (200uv), barulah mereka mendaftar.


Dengan cara ini, mereka telah pun dapat menyertai Shaklee tanpa mengeluarkan sebarang modal. Bahkan, mereka akan terus memperoleh bonus pertama berjumlah RM30 pada bulan berikutnya.


Bersama dengan emel ini, saya sertakan Excel File produk-produk berserta HARGA AHLI yang terdapat di dalam Shaklee. Anda boleh memilih untuk mendapatkan produk-produk ini sehingga berjumlah 200uv. ( Sekitar RM650).


Anda hanya perlu isikan column Qty, dan excel akan auto-calculate jumlah Harga (RM) dan UV.


Jika anda atau keluarga mempunyai sebarang masalah kesihatan, anda boleh memaklumkan kepada saya. Saya boleh memberi cadangan suplemen yang sesuai mengikut keperluan dan bajet anda.


Jika pembelian barangan anda berjumlah kurang dari 200uv, anda perlu membayar total harga produk + RM10 kos pos ( Semenanjung) + RM65 untuk bisnes kit.


Jika anda membuat pembelian 200uv, anda akan membayar total harga produk + RM10 postage.


ATAU  pembelian melebihi RM800 akan diberikan PENGHANTARAN PERCUMA oleh Shaklee.


Sekiranya anda berasa kurang arif mengenai produk ini. Anda boleh menghubungi saya untuk khidmat nasihat. Insya Allah, saya akan berikan nasihat  yang terbaik untuk anda.


Sila transfer jumlah bayaran ke:-

Rabiatul Adawiyah Rushaidi
Shaklee Independant Distributor 
1120905
164388855192-MAYBANK
013-9214771
krimcendawan@yahoo.com


Untuk mendaftar, saya perlukan detail berikut daripada anda.


Registration details:-

Name :

IC :

Address:

No. Phone :

E-mail :

Bank & acc no:

Spouse name :

Spouse IC :


Selepas register, saya akan masukkan dalam Facebook Secret Group Exclusive kami Maria Firdaus’s Millionaire in Shaklee (MFMS) untuk membimbing anda dalam bisnes Shaklee ini.


Di dalam Facebook group itu kami ada menyediakan banyak tips dan panduan tentang produk, marketing strategy dan juga panduan untuk berjaya dalam bisnes online Shaklee.


JANGAN…. JANGAN…. JANGAN…..


Saya mohon kepada anda, anda tidak perlu buat bisnes Shaklee jika:


1)    Anda ingat anda boleh buat satu dua posting dan dua terus dapat customer.

2)    Anda ingat buat bisnes Shaklee, boleh rileks rileks… Tak perlu update blog. Tak perlu update facebook.

3)    Anda tak serius mahu berubah ke arah hidup yang lebih baik.

4)    Anda seorang yang kuat memberi alasan. Dan tidak bercadang untuk mengubah kehidupan untuk kurang memberi alasan.


TAPI… SERTAILAH KAMI JIKA:


1)    Anda mahu mencuba buat satu bisnes online yang modalnya tersangat rendah tetapi mampu memberi pulangan yang lumayan.

2)    Jika anda mahu membantu orang lain, menambah nilai hidup orang lain dan menyelesaikan masalah orang lain.

3)    Anda mahu mengubah hidup anda. Dari hidup biasa biasa kepada hidup luar biasa.

4)    Anda mahu mendekatkan diri dengan Allah melalui amalan amalan ‘Master Checklist’yang ‘ditekankan’kepada group ini.

5)    Anda mahu dikelilingi oleh mereka yang beraura positif.

6)    Anda mahu dibimbing untuk menjalankan perniagaan bisnes online.


Sila friend dengan saya di Facebook Lovely Cat, dan pm saya di FB.


Akhir sekali, saya doakan agar anda membuat pilihan yang tepat. Jika boleh, tunaikanlah Solat Istikharah agar Allah memberi petunjuk kepada anda.


Adakah Bisnes Shaklee ini terbaik untuk anda? Biarlah anda membuat keputusan yang tepat.


Saya mahu, apa jua keputusan anda biarlah ia yang terbaik untuk anda. Jika anda tak menyertai bisnes ini pun, semoga ia terbaik untuk anda.


Ayuh kita kejar kejayaan dunia dan akhirat bersama Shaklee….


Anything just let me know. Thanks J

0 comments:

Post a Comment