Wednesday, April 16, 2014

On 2:37 AM by Unknown in    No comments



Apabila menguji paras kolesterol anda , doktor akan melihat HDL anda dan tahap LDL anda. HDL ialah Lipoprotein berketumpatan tinggi dan kolesterol baik ; anda mahu jumlah itu berada di atas 30 , sebaik-baiknya kira-kira 50 atau 60 . LDL anda adalah lipoprotein berketumpatan rendah . Ini adalah kolesterol yang tidak baik. Anda tidak mahu nombor ini berada di atas 160, dan harus sekitar 100. Jumlah kolesterol anda perlu kira-kira 150 hingga 200 .


Jika LDL anda adalah terlalu tinggi, tetapi masih dalam julat yang sederhana , anda mungkin boleh mengurangkan jumlah itu tanpa menggunakan ubat-ubatan preskripsi seperti Lipitor atau Zocor . Ubat yang ditetapkan untuk menurunkan kolesterol dirujuk sebagai statin. Ubat ini mengandungi lovastatin . Lovastatin adalah bahan aktif dan penggunaannya boleh menyebabkan otot yang teruk dan sakit sendi dan juga menyebabkan buah pinggang dan kerosakan otot.
Satu alternatif kepada statin ialah penggunaan phytosterols . Phytosterols adalah sebatian semulajadi yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan. Ia adalah pepejal , lemak tak tepu terdapat dalam tisu lemak tumbuhan tertentu. Ia adalah, pada dasarnya, kolesterol.


Bagaimana boleh mengambil kolesterol menurunkan kolesterol anda ?

Tubuh manusia memerlukan kolesterol untuk fungsi metabolik. Tetapi apabila terdapat terlalu banyak kolesterol  daripada jenis LDL , ia membina di dalam arteri dan meletakkan anda berisiko untuk penyakit jantung.

Apabila phytosterols dimakan, mereka mengganggu sintesis kolesterol. Badan anda menghasilkan kolesterol, dan kolesterol tidak baik yang berlebihan kekal di dalam badan , tiada apa-apa untuk mengelakkan ia dari membina di dalam arteri anda jadi Phytosterols banyak mengurangkan pengeluaran dan penyerapan kolesterol yang tidak baik ini .

Phytosterols bersaing dengan kolesterol badan anda untuk reseptor dalam usus kecil . Sel-sel tertentu menarik kolesterol dan seterusnya membantu dalam fungsi metabolik. Jika badan anda terlalu banyak barangan yang tidak baik, ia sampai ke sel-sel pertama. Phytosterols berdaya saing, dan mereka suka untuk menang.

Ini membolehkan badan anda untuk mensintesis jumlah yang sepatutnya bagi kedua-dua jenis kolesterol yang diperlukan untuk berfungsi. Phytosterols telah mencipta persekitaran dalaman yang membolehkan badan anda untuk memproses kolesterol dan menghapuskan lebihan itu.

Jika ini tidak mencukupi , phytosterols mempunyai dua ciri-ciri penting yang lain. Mereka tidak mengganggu lipoprotein berkepadatan tinggi ; mereka tidak akan menurunkan paras kolesterol baik anda. Tidak seperti statin, mereka tidak menyebabkan sakit sendi atau otot. Tiada risiko kepada hati atau buah pinggang.

 Jika phytosterols begitu besar untuk merawat kolesterol tinggi, anda mungkin bertanya  maka mengapa doktor masih menetapkan statin ?

Phytosterols memerlukan masa . Menggunakan mereka boleh menyebabkan menurunkan jumlah LDL, tetapi mereka tidak cepat bertindak. Dan mereka bukan pekerja keajaiban. Sekiranya tahap LDL anda lebih tinggi daripada 200, dan anda mempunyai berat badan berlebihan , mempunyai sejarah penyakit jantung, dan masih tidak makan dengan betul atau senaman , ubat statin yang perlu.

Pada masa ini , phytosterols sedang disediakan melalui makanan tambahan iaitu PHYTOCOL-ST. PHYTOCOL-ST menawarkan multivitamin dan makanan tambahan disesuaikan dengan keperluan khusus . PHYTOCOL-ST sedang dipasarkan sebagai multivitamin yang juga mengandungi phytosterols dan  akan membantu dalam menurunkan kolesterol.


Tetapi seperti mana-mana makanan tambahan, ia bertujuan untuk meningkatkan gaya hidup yang sihat. PHYTOCOL-ST bukanlah penyembuh atau rawatan. Ia direka untuk membantu anda  merendah dan akhirnya mengekalkan tahap kolesterol yang sihat. Statin direka untuk merawat tahap kolesterol tinggi.

Phytosterols juga digunakan dalam minyak sayuran dan marjerin . Gabungan produk-produk ini , bersama-sama dengan makanan yang mengandungi phytosterols seperti kekacang, buah-buahan dan sayur-sayuran, dan kacang, akan menggalakkan lagi tahap yang sihat kolesterol. Pada asasnya, phytosterols dapat berfungsi di tahap maksima apabila anda membuat pilihan gaya hidup sihat.

Phytosterols adalah satu penemuan yang penting dalam perjuangan manusia terhadap kolesterol tinggi. Jika tahap kolesterol anda adalah terlalu tinggi, anda perlu berbincang dengan doktor anda tentang phytosterols . Bersama-sama dengan menyesuaikan gaya hidup anda untuk termasuk senaman dan diet yang sihat, menambah phytosterols, sama ada melalui makanan atau makanan tambahan, mungkin semua yang anda perlu lakukan untuk menurunkan kolesterol anda .

PHYTOCOL-ST akan dilancarkan bulan jun nanti so stay tuned!!!


hubungi saya di :
Rabiatul Adawiyah
Shaklee Independant Distributor 
1120905
164388855192-MAYBANK
013-9214771
krimcendawan@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment