Sunday, April 12, 2015

Penulis:Mus Deanial 
Akhir-akhir ini semakin ramai yang menegur ke atas kesan dan perubahan yang mereka nampak pada diri saya. Untuk pengetahuan anda, saya ni jenis yang bersaiz “tinggi dan besar”.
Dengan ketinggian 182cm & berat pernah mencecah 140kg memang la nampak sangat ke-Bam-Bam-mannya… :)
Asam garam menjadi orang yang Bersaiz BESAR ni tak perlu kata la. Memang saya dah merasai semua masalah yang di alami golongan ini.. Contohnya
  • Sering menjadi bahan ejekan
  • Malu, sebab tak menarik secara fizikal
  • Meluat, sebab selalu tak jumpa saiz baju
  • Risau tentang kesihatan
  • Lelah bila buat aktiviti fizikal seperti naik tangga dan sebagainya
Pernah gak memecahkan kaki kerusi kat kedai makan. Tah macam mana la boleh pecah time saya duduk. Tak pasal-pasal semua orang sekeliling pandang. Erm…

Bermulanya Kesan Sampingan Set Slimming Shaklee

SetSlimmingShaklee3
Semenjak saya di kenalkan dengan shaklee, kesan sampingan yang saya  dapat ke atas bentuk badan saya sangat memberangsangkan. Walaupun sebelum ini saya pernah mencuba beberapa produk slimming yang lainnya. Tapi shaklee ni bagi saya sangat berbeza.
Walaupun pada mulanya saya di paksa oleh isteri (Nadia) untuk makan supplemen shaklee ni. :)Tapi dalam sebulan lebih saya dah nampak kesannya. Yang bestnya masa tu saya tak pantang makan pun. :) Saya tak berpantang makan sebab masa tu di paksa rela. :)
Selang beberapa bulan, saya dah mula rasa seronok sebab dah nampak kesan yang positif pada diri saya. Lepas tu baru lah saya dengan sendirinya ingin menurunkan berat secara serius.

Saya Ingin Menurunkan Berat Badan Secara Serius

Lose weight now
Bila saya dah berazam ingin serius untuk menurunkan berat badan, saya mula cari formula yang sesuai untuk saya dan cara pengambilan makanan dan Set Slimming Shaklee dengan betul. Sebab, sebelum ni kan saya main belasah je. Paksa rela lah katakan.. hehe
Yer… bila saya dah tahu cara pengambilan Set Slimming Shaklee dengan kaedah yang betul. Penurunan berat saya lebih ketara. Terasa sangat mudah nak menurunkan berat badan bila formula yang di gunakan adalah formula yang betul.
Untuk pengetahuan anda, baru-baru ni sangat ramai yang bertanya saya macam mana saya dapat menurunkan berat badan. Bila saya cakap saya makan shaklee, ada yang memberikan respon negatif. Kerana, dia pernah guna Set Slimming Shaklee tapi berat tak turun.
Jawapan saya mudah.. “Memang betul Set Slimming Shaklee tidak akan berkesan kalau anda menggunakannya dengan cara yang salah
Bayangkan anda ada sebilah pisau, tapi anda menggunakannya dengan cara yang salah, iaitu anda memotong dengan keadaan mata pisau diterbalikkan. Mesti susah nak potong kan? Malah mungkin tak terpotong pun apa yang anda ingin potong itu.
Saranan saya kepada anda yang serius nak menurunkan berat badan dengan shaklee, Saya harap anda dapatkan nasihat cara pengambilan Set Slimming Shaklee dan cara pemakanan yang betul. Saya tak nak anda bazirkan wang anda beratus ringgit tapi anda tak tapat hasil yang anda impikan.

Set Slimming Shaklee Yang Mana Satu Saya Makan?

SetSlimmingShaklee3 copy
Okay, untuk pengetahuan anda, Ada 4 proses yang saya buat dalam proses menurunkan berat badan menggunakan Set Slimming Shaklee ini. Proses yang saya maksudkan adalah BERSIH, BAKAR, BUANG & BINA.

BERSIH

Untuk proses ini saya menggunakan HERBLAX & Alfalfa. Apa fungsi kedua-dua supplemen ini?
toksin2bkat2busus
1. Bersihkan keladak. Kita perlu membersihkan keladak yang telah lama melekat di dalam tubuh kita kerana ia akan menghalang nutrien yang kita ambil untuk di serap kedalam tubuh.
2. Detoksifikasi. Gambungan Herblax & Alfalfa ini boleh membantu kita  dalam proses detoksifikasi untuk membersihkan TOKSIN dari badan kita termasuk salur darah. :)

BAKAR & BUANG

bakar lemak
Proses Bakar & Buang ini saya gunakan Omega Guard & Lecithin. Fungsi bagi kedua-dua mereka adalah seperti berikut.
1. Membakar & Mengurai lemak tepu dalam tubuh badan kita. Tahukah anda lemak yang lama tersimpan di dalam badan akan menjadi tepu? Ini akan membuatkan kita sukar untuk membakar lemak tersebut. Oleh sebab itu saya menggunakan Omega Guard & Lecithin untuk membantu
2. Selain itu, Omega Guard juga dapat membantu membuang lemak di dalam salur darah. Ia juga dapat menghalang pemendapan lemak pada dinding jantung. Ini sekaligus dapat melancarkan perjalanan darah dan mengurangkan serangan jantung.
3. Mengurangkan selera makan.
Proses ini secara tidak langsung dapat membantu kita untuk menurunkan kadar kolestrol dalam badan.

BINA

angkat-berat
Dalam proses ini saya menggunakan Cinch Shake. Apa kebaikannya cinch shake ni?
Diet menggunakan Cinch Shake ini adalah berbeza dari kebiasaan diet biasa sebab Cinch Shake dapat membantu untuk melindungi otot kita dari pada mengecut.
Dalam kebiasaan diet tanpa senaman, lemak akan terbakar dan berkurang dari badan kita. Tetapi ia juga mengakibatkan Otot kita turut serta mengecut dan mengecil.
Tetapi… Apa yang menarik dengan Cinch Shaklee adalah, ia dapat melindungi otot kita dari mengecut.
Ramai orang tak sedar yang Otot sebenarnya dapat membantu untuk mempermudahkan pembakaran lemak.
Lebih banyak atau besar otot kita, maka lebih mudah lah untuk kita membakar lemak dalam badan. Ini secara tak langsung akan lebih memudahkan proses penurunan berat badan.

Testimoni Diri Sendiri..

Ini adalah gambar-gambar saya yang dulu..
SetSlimmingShaklee05
SetSlimmingShaklee08
SetSlimmingShaklee09

SetSlimmingShaklee07
Dan inilah hasil daripada “Kesan Sampingan Set Slimming Shaklee

SetSlimmingShaklee11
Bersama Rakan Seperjuangan :)
SetSlimmingShaklee12
Ini Gambar Masa Buat “Health Check”

SetSlimmingShaklee13
Jadi Model Penapis Air Mudah Alih Kejap. hehe

SetSlimmingShaklee14
SetSlimmingShaklee15
SetSlimmingShaklee16
Baju yang sama tapi sangat berbeza apabila terkena Kesan Sampingan Dari Set Slimming Shaklee (Perut Sudah Hilang)
Perbezaan sangat ketara di antara dulu dan sekarang.. Itu lah yang membuatkan ramai orang tanya apa rahsia yang saya guna. :)
Rahsianya amat mudah…
1. Gunakan Cara Yang Betul
2. Gunakan Produk Yang Betul
3. Dapatkan Panduan Yang Betul Dari Orang Yang Telah Terbukti BERJAYA.
SetSlimmingShaklee

Alhamdulillah… Dengan 3 rahsia di atas, Set Slimming Shaklee banyak membantu saya..
Jujur saya katakan.. Selepas saya berjaya menurunkan berat badan ke tahap sekarang ini.. Saya rasa teringin membantu rakan-rakan yang mengalami masalah obesiti. Tapi biasanya tak dapat cakap pulak bila berdepan dengan mereka. Sebab takut sensitif je.. hihi.. :)
Tapi… Jika anda atau kenalan anda inginkan bantuan dari saya dalam masalah obesiti ini. Silakan whatsap 013-9214771. Saya akan berusaha membantu sebaik mungkin untuk anda lebih KURUS & SIHAT dari sekarang.
Sampai sini sahaja perkongsian pada hari ini… Saya doakan semoga anda sentiasa berada didalam kesihatan yang terbaik…
Jumpa lagi di lain waktu. “Jangan Lupa Like & Share yer”
Sumber daripada:Nadia Musa

0 comments:

Post a Comment